Baptistă Speranţa

antet-blue.jpg

Adresa: Bdul Saturn nr.45 500440 Braşov

tel.0268,330158

email. bbsperanta@gmail.com

web: www.bbsperanta.ro

pastor: George Pordea pastor asistent: Claudiu Preda

program: Duminica 9:30 – 12:00

18:00 – 19:30

Miercuri 18:00 – 19:00

Sâmbătă 18:00 program tineret

biserica-baptista-exterior-400.jpg

Agendă 2008

28 aprilie – 3 mai

Curs de instruire a invăţătorilor de Scoală Duminicală – copii (PEC1)

In colaborare cu A.M.E.C. Sibiu

persoană contact: Apolo Pavîlcu 0744,349535 apolopavilcu@yahoo.com
Istoric:

În câteva cuvinte dorim sa va prezentam un scurt istoric al Bisericii Baptiste Speranta.

La data de 30 Ianuarie 1977, un grup de 34 de frati si surori s-au constituit într-o noua biserica baptista. La data de 3 Aprilie 1977, au fost informate organele ierarhice superioare cu privire la începerea serviciilor de cult. Tot odata s-au facut demersurile necesare în vederea obtinerii autorizatiei de functionare. Deoarece solicitarea bisericii nu a fost aprobata, din acel moment biserica a functionat în ilegalitate începându-si serviciile religioase pe data de 10 Aprilie 1977. Ca urmare a acestui fapt, organele securitatii statului au intervenit în mod brutal cu scopul de a intimida, oprind desfasurarea serviciului religios din 11 Aprilie 1977, a doua zi de Pasti.

Deoarece membrii bisericii au continuat sa frecventeze serviciile religioase ale bisericii, le-a fost retrasa membralitatea din Uniunea Bisericilor Baptiste din Romania. În aceste momente critice, Biserica Baptista Sfânta Treime din Bucuresti pastorita de fratele Talos Vasile, si-a asumat responsabilitea de a-i primi în cult prin biserica lor pe toti fratii din Biserica Baptista Speranta din Brasov.

Chiar si dupa acest eveniment, actiunile securitatii au continuat persecutând sub diferite forme pe toti membrii bisericii. În ciuda amenintarilor, interogatoriilor, amenzilor, pierderilor de serviciu, exmatricularilor din scoli, si a altor presiuni, fratii si surorile erau hotarâti sa continue sa-L slujeasca pe Dumnezeu indiferent de pretul cerut. Biserica si-a continuat activitatea în aceste conditii suportând persecutia regimului comunist pâna la data de 22 Decembrie 1989. Odata cu instaurarea libertatii în România, Biserica Baptista Speranta a primit autorizatia de functionare pe data de 22 Februarie 1990.

În luna Ianuaria 1993, Biserica Baptista Speranta Îl cheama ca pastor pe fratele David Butts prin care Dumnezeu îsi continua lucrarea cu aceasta biserica. În urma viziunii data de Dumnezeu, biserica s-a implicat activ începând 10 biserici misiune în jurul Brasovului si nu numai. Din luna Septembrie 1995, încep lucrarile la constructia prezentului locas de închinaciune, lucrari ce au fost finalizate pe data de 11 Iulie 1999 prin sacrificiul fratilor si surorilor din biserica cât si a prietenilor ei de peste hotare.

Pe data de 22 Octombrie 2000, Biserica Baptista Speranta îl cheama pe fratele George Pordea ca si pastor asistent. Dupa 9 luni, mai exact pe data de 19 August 2001, Biserica îl voteaza pe fratele George Pordea ca pastor principal care prin harul lui Dumnezeu continua lucrarea începuta prin harul Domnului nostru în 1977.

Privind în urma, nu putem decât sa Îl laudam si sa-I multumim lui Dumnezeu pentru modul miraculos prin care a binecuvântat si continua sa binecuvânteze aceasta biserica.

Statutul Doctrinar al Bisericii Baptiste Speranţa

 

1. Noi credem ca toata Scriptura este inspirata de Dumnezeu si ca aceasta inspiratie este plenara, verbala, inerenta si infailibila (2 Tim 3:16). Dumnezeu a promis ca El isi va prezerva Cuvintul Sau (Mat 5:18). Noi credem ca Biblia este descoperirea completa si finala a voii lui Dumnezeu pentru om, fiind autoritatea suprema in ce priveste credinta si purtarea (Deut 29:29; 2 Tim 3:16, 17).

2. Noi credem intr-un singur Dumnezeu adevarat (Trinitate) care este manifestat in 3 persoane vesnice: Tatal, Fiul, si Duhul Sfint (1 Ioan 5:7; Matei 3:16-17; 28:19). Acestia trei sunt egali intr-o perfectiune divina si executa slujbe distincte, dar armonioase in marea lucrare de rascumparare a omului pierdut.

3. Noi credem ca Domnul Isus Hristos este literalmente Dumnezeu in intregime care a fost intrupat (1 Tim 3:16; Fil 2:6). El a fost conceput prin Duhul Sfint (Luca 1:35) iar in pintecele unei fecioare numite Maria (Isaia 7:14) a primit un trup uman. Noi credem ca El a fost ispitit de Satan in toate lucrurile asa cum sintem ispititi si noi dar El nu a pacatuit (Mat 4:1-11; Evrei 4:15; 1 Ioan 2:16). Noi credem ca s-a daruit sa fie rastignit pentru a plati toata plata pacatelor noastre (Rom 5:11-21). Dupa ce a murit, Domnul Isus literalmente si in trup a inviat din morti a treia zi (1 Cor 15:3-4), si acum EL sade la dreapta Tatalui in cer (Col 3:1).

4. Noi credem ca Duhul Sfint este in intregime Dumnezeu iar acum El este manifestarea paminteasca a lui Dumnezeu, avindu-si resendinta in fiecare credincios (1 Cor 3:16, Ioan 16:7). El pecetluieste credinciosul si il boteaza in trupul lui Hristos chiar in momentul mintuirii (1 Cor 12:13) avind ca tinta asemanarea credinciosului cu Domnul Isus prin invatatura Cuvintului lui Dumnezeu (Efes 1:3-14; 1 Cor 2:9-16; 2 Cor 3:17-18). Noi credem ca toate darurile duhovnicesti sint primite in momentul mintuirii (efes 1:3), si ca Duhul da aceste daruri dupa cum doreste EL, pentru ca acel credincios sa poata comunica eficient dragostea lui Hristos (1 Cor 12-13) ceea ce inseamna ca vorbirea in limbi din ziua de azi nu este scripturala (1 Cor 14).

5. Noi credem ca Satana este o fiinta reala, istorica, un heruvim cazut care s-a ridicat in mindrie pentru a se rascula impotriva lui Dumnezeu, fiind conducatorul unei armate ingeresti care l-a urmat in aceasta rebeliune (Isa 14:12-17). Infringerea lui a fost pecetluita prin lucrarea Domnului Isus de pe cruce (Evrei 2:14). Destinatia lui finala este iazul de foc (Apoc 20:10).

6. Noi credem ca descrierea creatiei din Genesa este istorica si nu alegorica sau figurativa. Noi credem ca Adam a fost o persoana istorica creata printr-un act direct a lui Dumnezeu dupa asemanarea lui Dumnezeu (Gen 1-2). Adam a ales sa pacatuiasca impotriva lui Dumnezeu prin libera vointa pe care i-a dat-o Dumnezeu, secerind astfel plata pacatului care este moartea (Rom 6:23°). Ca si originator al rasei umane, Adam a transmis natura sa pacatoasa intregii rase umane (Rom 5:12). Toti oamenii sint pacatosi prin nastere si devin astfel pacatosi si prin experienta (Rom 3), avind ca rasplata moartea (Rom 6:23a).

7. Noi credem ca mintuirea este doar prin harul lui Dumnezeu pe baza lucrarii sfirsite a Domnului Isus ce consta in moarte si inviere. Mintuirea devine personala prin credinta din inima a oricarei persoane si marturisirea cu gura ca Isus Hristos este Domnul (Efes 2:8-9; Rom 10:9-10). Noi credem ca actul mintuirii este tot atit de sigur si decisiv ca si nasterea fizica (Ioan 3:1-7). Noi credem ca aceasta mintuire nu poate fi reversibila si nu poate fi pierduta deoarece credinciosii sint pastrati prin puterea lui Dumnezeu (Ioan 10:28-29; 1 Ioan 2:19; Rom 8:35-39; 1 Pet 1:5).

8. Noi credem ca adunarea locala a credinciosilor (biserica) este intrumentul prin care Dumnezeu lucreaza in vremea aceasta. Desi toti credinsiosii cu adevarat nascuti din nou impartasesc o relatie de familie, totusi prin referintele Scripturii in ce priveste cuvintul”biserica” trebuie sa afirmam ca acest nume este dat unei adunari locale si vizibile de credinciosi (Fapte 14:23; Efes 1:22-23; 4:11-16; 1 Tim 3:1-13). La a doua venire a Domnului Isus toti adevaratii credinciosi (de dupa invierii DI) vor fi uniti in trupul lui Hristos (1 Tes 4:13-18; Apoc 19:7-8; 21:2). Pina atunci responsabilitatea fiecarei biserici locale este sa continue evanghelizarea, uncenicia si misiunea atit independent cit si interdependent (Mat 28:18-20). Noi credem ca fiecare adunare locala trebuie sa se autoguverneze, autosustina si sa se autopropage, practicind botezul prin scufundare si Cina Domnului, si operind sub calauzirea celor care au pozitia de Pastor, si care sint asistati de catre cei care au pozitia de diaconi (Mat 28:18-20; 1 Cor 11:23-24; 1 Tim 3:1-13; 1 Pet 5:1-4; Evrei 13:17). Noi credem ca fiecare credincios ar trebui sa fie membru intr-o biserica locala si are responsabilitatea de a fi trimis imputernicit a slujbei impacarii (2 Cor 5:20) si sa sprijine lucrarea prin rugaciune, o traire sfinta, zeciuiala si daruri de buna voie (1 Cor 16:2; Mal 3:10; Fapte 4:34-37; 2 Cor 8:7; Fapte 2:41-47; 13:1-4).

9. Noi credem in intoarcerea literara si fizica a Domnului Isus pe acest pamint in putere si mare slava pentru a judecata lumea si a domni (Fapte 1:11; 2 Tes 1:7-10). Noi credem ca inainte de a doua venire a Domnului Isus toti credinciosii adevarati vor fi rapiti si il vor intilni pe Domnul in vazduh (1 Tes 4:13-18; 1 Cor 15:51-52) dupa care va urma o perioada de necaz pe pamint (7ani), timp in care Dumnezeu isi va judeca poporul Sau Israel cit si cei fara de Domnul Isus ( 1 Tes 5:1-11; Mat 24). Acea perioada de necaz se va sfirsi prin reintoarcerea personala a Domnului Isus pentru a domni 1000 de ani (Apoc 20:1-6; Mat 25:31-46).

10. Noi credem ca toti oamenii isi vor petrece vesnicia ori impreuna cu Domnul Isus ori despartiti de El. Noi credem ca cei ce mor pierduti asteapta intr-un iad real judecata finala unde li se va da gradul corect de pedeapsa in iazul de foc (Apoc 20:11-15). Noi credem ca cei care l-au acceptat pe Hristos ca Mintuitor personal vor experimenta o inviere trupeasca pentru viata vesnica (1 Tes 4:13-18; 1 Cor 15:51-58).